Sobota | Neděle | |||
---|---|---|---|---|
10:00 - 12:00 | 12:30 - 14:30 | 15:00 - 17:00 | 10:00 - 12:00 | |
Stodola | Body Clap | Taneční hra | ||
Zámek | Kontaktní improvizace* | První balfolková session | Cross step waltz | Relax, recharge, regenerate |
Domeček | Paže? Baže! | Taneční improvizace | Valčíky na 5, 8 a 11 |
* - registrace nutná
Workshopy jsou zahrnuty v ceně festivalové permanentky. Na své si přijdou tanečníci i hudebníci. S výjimkou Kontaktní improvizace není registrace předem třeba, stačí přijít.
Výuka bude probíhat v angličtině.
Místa konání
Vstupte hlavním vchodem zámku a jeďte výtahem do 3. patra
(nebo 2km procházka od Stodoly)
Valčíky na 5, 8 a 11
Augustas Černiaukas
Valčíky na 5, 8 a 11 se hrají velmi často, mnoha tanečníkům se do nich však příliš nechce. Během tohoto workshopu se s nimi seznámíte blíže, zjistíte, jak s nimi jednoduše začít a v čem spočívá jejich kouzlo.
Improvizace a jak si s ní hrát
Augustas Černiaukas
Tento workshop bude o pocitech, o tom, jak jich dosáhnout, jak si tanec zamilovat a jak vydržet tancovat deset hodin v kuse.
Bez improvizace by spolu tanečníci nekomunikovali, tanec by byl statický a jaksi mrtvý. Improvizace mu dodává na barvitosti. Tanečníci si improvizací také rozvíjejí schopnost naslouchat hudbě.
Workshop bude objevný pro všechny zúčastněné. Augustas se s vámi podělí o své myšlenky a nápady, avšak bude také naslouchat vašim názorům. Společně snad objevíte nové způsoby, jak k improvizaci přistoupit.
Augustas Černiaukas, ověnčený medailemi z polkových soutěží, se nejrůznějším tanečním stylům věnuje už deset let. Od roku 2018 tanec i vyučuje. S tímto lektorem jste se mohli setkat na mnoha tanečních festivalech v Litvě, Lotyšsku, Portugalsku, Polsku i Švýcarsku. Ve svých workshopech se zaměřuje na to, co dělá tanec dokonalým.
Taneční hra
Jean Freri
Tento workshop bude založený na taneční hře. Budeme si hrát s “ano” a “ne”, s vyzýváním, odmítáním a samozřejmě s tancem.
Jean Freri začal tančit na akcích pořádaných asociací Les Balambules v Toulouse. Rád zkoumá současné tance, tango, forro a kontaktní improvizaci. Přál by si, aby jeho workshopy pomohly účastníkům najít zalíbení a dobrý pocit v sólových, párových i kolektivních tancích.
Kontaktní improvizace
Jan Drahokoupil
Kontaktní improvizace je dynamická, spontánní forma partnerského tance, kde se zkoumá spojení prostřednictvím dotyku, sdílení váhy a společného pohybu. V této formě tance se účastníci zapojují do improvizované výměny energie, což umožňuje plynulý dialog mezi těly, která na sebe reagují. Kontaktní improvizace je zakořeněna v důvěře a komunikaci. Podporuje jedinečný zážitek z pohybu, kde jednotlivci společně vytvářejí pohybové příběhy. Při společném zkoumání možností pohybu se stírají hranice mezi tím, kdo vede, a kdo se nechává vést.
Na workshopu se zaměříme na zcitlivění našich těl, vedení, následování a fyzickou oporu.
Tento workshop má omezenou kapacitu! Registrace bude možná během pátečního večera.
Jan Drahokoupil je performer a tanečník se zaměřením na improvizaci a partnerskou spolupráci v současném tanci. Pravidelně provází setkáními s instantní kompozicí.
Cross Step Waltz
Alena Bialova
Chtěli byste zkusit něco nového, ale dostatečně jednoduchého na to, abyste se mohli dát do tance téměř okamžitě? Tak to by se vám mohl líbit cross-step waltz!
Cross-step waltz (CSW) je taková waltzová fúze. Jedná se o moderní párový tanec, který se zrodil z tanců populárních na počátku 20. století: bostonu, tanga, blues a foxtrotu. Zároveň v něm však najdete i něco odlišného a osobního. Své renesance se dočkal v 90. letech na Stanfordově univerzitě a dnes se tančí po celém světě.
Tento workshop bude za dobrovolné vstupné přístupný také zájemcům bez vstupenky na festival.
Alena Bialova se domnívá, že tanec je lidem vlastní a že tančit může každý. Její taneční škola v Krakově je jedinou taneční školou v západní Evropě, která nabízí pravidelné kurzy CSW. Díky ní si tento tanec získal své příznivce mezi balfolkovými tanečníky z několika evropských zemí.
Kromě CSW se Alena věnuje i historickým plesovým tancům, balfolku, blues, tangu a také irským a skotským tancům a sama v Krakově všelijaké taneční akce organizuje.
Jak přežít svou první balfolkovou session a jak si ji užít.
Kieren Alexander
Členové uskupení Prague Folk Session vás zvou, abyste se v přátelské atmosféře přišli naučit pár balfolkových melodií. Láká vás připojit se k hudebníkům na session, ale nejste si jistí, jak na to? Nebo jste možná pravidelní účastníci a rádi byste sdíleli své zkušenosti? Na tomto workshopu pořádaném skupinou zkušených hudebníků, kteří balfolk pravidelně hrají, se budeme vzájemně učit, jak si ho užít. Vítáni jsou hráči na všechny nástroje.
Workshop povedou Kieren Alexander z kapely BAL LAB, Pavel Galushko a Olga Kuldina z kapely Duo Cardamon a další členové Prague Balfolk Session.
Kieren Alexander je akordeonista, který se usídlil v Praze. Spolupracuje na mnoha hudebních projektech jako např. Ethno. Již deset let vede Prague Folk Session.
Pavel Galushko je multiinstrumentalista z Petrohradu, který se zaměřuje na francouzskou, severskou, irskou a další balfolkovou a tradiční hudbu. A nikdy nevzdává snahu naučit se nové skladby.
Olga Kuldina hraje na diatonickou harmoniku, concertinu a niněru. Balfolkovým melodiím se věnuje už sedm let.
Paže? Baže!
Mikuláš Bryan
Ani vteřina párového tance. Ramena. Lokty. Osa. Váha. Jak „máchat pažemi“ bez velkého úsilí a docílit tak lepšího propojení s ostatními tanečníky a intenzivnějšího tanečního zážitku. Objevte pravé kouzlo kruhových tanců a pomozte ho šířit dále. Přijďte na workshop, který v nabídce často chybí, třebaže by byl velmi potřeba, a budete mít kruhové tance už navždy v paži.
Pozor, jedná se o jeden dlouhý workshop s polední přestávkou. Počítejte tedy s dopolední i odpolední částí, není možné přijít jen na jednu.
Mikuláš Bryan se o svou lásku k tanci dělí už od roku 2003. Jako lektor má zkušenosti jak s malými, úzce zaměřenými kurzy, tak s workshopy pro několik stovek účastníků na velkých festivalech jako Gennetines či Boombal. Studoval lidové tance v Bretani, tančil a vystupoval s Cercle Celtique de Rennes. Do párových tanců se důkladně ponořil na několika bluesových kurzech. V jeho tanečním repertoáru byste našli i tango, swing, salsu, balboa a sem tam nějaký workshop jazzového či současného tance. Ke každému tanci přistupuje s hlubokým respektem k jeho kořenům a tradici, snaží se však také rozšiřovat obzory a stavět mosty mezi tradičním a moderním.
Body Clap
Cédric Hergault
Úvod do body percussion. Dovedete si své tělo představit jako hudební nástroj? Víte, že je to úplný zlatý důl nejrůznějších zvuků? Na tomto workshopu budeme tento poklad společně objevovat prostřednictvím zvukových her. Nakonec se proměníme v jeden veliký orchestr a vystavíme skladbu, která se dá nejen poslouchat, ale i pozorovat. Zapněte zvuk, 1, 2, 3, jedem!
Tento workshop bude za dobrovolné vstupné přístupný také zájemcům bez vstupenky na festival.
Cédric Hergault je herec, zpěvák, perkusionista a tanečník.
Relax, Recharge, Regenerate
Natalia Klamann
Na festivalech často dáváme svým tělům pořádně zabrat, překračujeme vlastní hranice a někdy si nedovolíme regenerovat. Tento workshop bude skvělá příležitost, jak si dobít baterky, protáhnout ztuhlé svaly při pomalé józe, uvolnit napětí a dopřát sobě i kamarádům jednoduchou masáž. Pomocí meditace se ukotvíme v přítomnosti a dopřejeme odpočinek tělu i mysli.
Bude se vám hodit karimatka, deka nebo jiná podložka.
Natalia Klamann už si ani nepamatuje, že by někdy netančila. Balfolk a tradiční tance zkoumá od roku 2015. Její taneční zkušenosti zahrnují orientální tance, kontaktní improvizaci, současný tanec a tango. Zajímá se zejména o somatický přístup k pohybu inspirovaný metodou Body Mind Centering. Na její myšlení i pohyby má velký vliv také jóga a mindfulness, kterým se v posledních letech věnuje. Absolvovala i roční kurz mindfulness.
Několik let organizovala festival Numinosum, jeden z největších balfolkových festivalů v Polsku. Je také zakládající členkou Chaty Numinosum, malého kulturního centra ve Varšavě, které pravidelně pořádá akce zaměřené na balfolk a lidovou hudbu a tanec.